Sæson 2026 – 2027
Velkommen til den 81. sæson i Tønderegnens Musikforening. Foreningens formål er gennem sæsonens 5 koncerter at udbrede forståelsen for og kendskabet til den
klassiske kammermusik.
Koncerterne
Pianist Maria Bundgård søndag. d. 27. september 2026

Til koncerten spiller hun værker af bl.a. Debussy, Ravel, Scarlatti og Rachmaninoff.
.
Coros Trio klavertrio søndag d. 18. oktober 2026
Alva Holm, violin – Willem Stam, cello – Daan Treur, piano
I en musikverden, der ofte drives af moderne teknikker og poleret perfektion, går den nyetablerede COROS TRIO deres egen vej.
Forenet gennem en fælles kærlighed til det historiske udtryk – en
spillestil hvor lydhørhed, frihed og fortælling står i centrum. Med
inspiration fra tidligere tiders klangidealer og fraseringer, griber se alt der klassiske repertoire an med både dyb respekt og levende nysgerrighed.


Program:
S. Beamish (1956) – ‘Trance’
J. Haydn – Klavertrio fis-mol Hob XV 26
K. Saariaho (1952-2023) – ‘Light and Matter’
-pause-
F. Schubert – Klavertrio nr 2 i Es-dur op 100 (D929)
.
Eskær Trioen søndag d. 15. november 2026
Julie Eskær, violin – Emilie Eskær, cello – Charlotte Thaning, piano
Trioen, som har fejret 30 års jubilæum, er et af Danmarks mest
erfarne og kunstnerisk sammensmeltede kammerensembler.
De er kendt for deres medrivende samspil og har haft en succésfuld koncertkarriere i ind- og udland.

.
Meisl Quartet søndag d. 10. januar 2027
Meisl Kvartetten er et fremragende ungt kammermusikensemble,
De er mellem 18 og 26 år og bruger al deres tid på at dygtiggøre sig inden for musikken. ”Vi oplever, at musik kan noget helt særligt.
Den kan ofte være mere præcis end ord, nå dybere, og give adgang til indsigt og dimensioner, man ellers ikke sanser.”

Repertoire kunne indeholde værker af Haydn, Mozart, Beethoven
og Sjostakovitj.
.
Trio Aurora søndag d. 7. februar 2027
Vibeke Lundgren Nielsen, klaver, Søren Bagger, klarinet og Svend Rump, fagot
I 45 år har Trio Aurora givet en lang række koncerter rundt i hele landet
samt udgivet 4 CD-er i årene 2011-17.
Under mottoet ”fordybelse, fornyelse og fornøjelse” har trioen skabt et stærkt og unikt
musikudtryk.
De tre instrumenters usædvanlige samklang giver en smuk og forfriskende musikoplevelse.

Ved koncerten spiller Trio Aurora værker af den franske kvindelige
komponist Louise Farranc, vores danske N. V. Gade, tyske Max Bruch og hollandske
Otto Ketting.
Koncert med 5 meget dygtige unge pianister fra konkurrencen Aarhus International Piano Competition
FREDAG d. 16. april 2027

